Skip to main content
  • Prijsverhogingen providers, wat kan je doen?

Prijsverhogingen providers, wat kan je doen?

In de afgelopen weken hebben meerdere providers hun prijsverhogingen aangekondigd welke bij de meeste providers rond juli zal door gevoerd worden. Kunnen de providers dit zomaar elk jaar doen? En wat kan de consument doen?

Prijsverhogen is toegestaan

Providers van internet en tv mogen de maandelijkse abonnements tarieven of contract voorwaarden aanpassen. Vanuit de wet moeten ze wel hun klanten vier weken van te voren op de hoogte stellen van een prijsverhoging. Tevens moet er duidelijk aan gegeven worden wat de wijziging voor de klant exact zal zijn.

Voorheen verhoogden alle providers traditioneel rond juli de prijzen, wat het makkelijker maakte om alle providers met elkaar te vergelijken. Glasvezelloket.nl heeft de providers die hun prijswijzigingen hebben aangekondigd opgesomd.

KPN

KPN zal per 1 juli de tarieven gemiddeld €1,50 verhogen richting zijn klanten.  De prijzen van de Hussel abonnementen blijven ongewijzigd. De tarief van de Gigabit (1.000 Mb/s) abonnement zal €7,50 verlaagd worden naar €57,50. 

Ziggo

Ziggo verhoogt de maand tarieven per 1 juli met gemiddeld €1,00 tot €2,50. De uitzondering is de prijsverlaging van het Internet Giga en Online TV abonnement met €5 naar minimaal €71,50.

T-Mobile

T-Mobile heeft een inflatiecorrectie doorgevoerd in januari 2021.

Youfone

Youfone heeft op 3 mei zijn tarieven aangepast, verschillende internet- en tv pakketten zijn gemiddeld €2,00 duurder geworden. Bij enkele pakketten met hoge snelheden zijn de prijzen verlaagd met €2,00. 

XS4ALL

Ook KPN dochter XS4ALL zal zijn prijzen per 1 juli gemiddeld met €1,00 tot €2,00 verhogen.

Caiway

Caiway heeft eerder in het jaar (1 maart) zijn maand tarieven afhankelijk van het pakket verhoogd met €2,00 tot €5,50.

Online.nl

Online.nl zal de prijzen per 1 juli op alle pakketten met €1,50 verhogen. 

Delta

Delta verhoogt de prijzen eveneens per 1 juli met gemiddeld met €1,50 tot €2,00 per maand.

Klanten van de providers die een prijsverhoging hebben aangekondigd per 1 juli kunnen kosteloos opzeggen en overstappen naar een andere provider. Dit geldt ook als je nog in je contractperiode zit. Door de postcodecheck van Glasvezelloket.nl te doen kan je kijken welke provider bij je past qua internet snelheid, tv pakket keuze en maandtarief.